Siemens TC911P2GB aluminium

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens TC911P2GB aluminium op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Hilhorst2 09-12-2011
Geschreven voor: Siemens TC911P2GB aluminium

Nadat de 1e Siemens koffiezetter er op een dag plotseling helemaal niets meer deed (mag na 8 jaren gebruiken) een TC911P2 gekocht.
Vanaf het begin viel deze koffiezetter tegen.
Het vullen van water tot het juist niveau is niet goed zichtbaar onder een kraan (dan slecht afleesbaar) de koffie wordt snel koud omdat de kan niet volledig afsluitbaar is. Koffie in een kop inschenken zonder morsen is vrijwel onmogelijk. Het draaiplateau van de kan, die na voltooien van het koffiezetten naar voren draaid, kraakt en piept en loopt erg stroef.
Kortom: deze koffiezetter maakt het prachtige desighn, de naam en de hoge prijs zeer zeker niet waar.

Paula02 23-04-2011
Geschreven voor: Siemens TC911P2GB aluminium

Mooi apparaat, geen problemen mee. Hij zal wel wat sneller afkoelen omdat er een kleine opening in blijft als je het deksel dicht hebt. In de gebruiksaanwijzing staat dat dat de smaak ten goede komt, maar je drinkt de koffie toch meestal wel binnen een uur op...

koffietijd 05-02-2011
Geschreven voor: Siemens TC911P2GB aluminium

Ik snap de review hieronder niet want ik heb er geen last van dat de koffie koud word. Hij blijft zeker 3 uur warm en dan moet je hem wel opgedronken hebben want er gaat niets boven een vers bakkie koffie. Dus je hoeft geen volle pot te zetten, je kan nl. ook 4 kopjes zetten en 2 uur later weer 4 kopjes. Dan beleef je de smaak van echte koffie. Dus als je de hele dag met een pot koffie wilt doen kun je hem net zo goed in de magnetron zetten want dan smaakt ie toch niet meer. Al blijft ie niet langer warm dan 3 uur is er iets niet goed met de kan. Succes

rijshouwer 04-02-2011
Geschreven voor: Siemens TC911P2GB aluminium

Dit is inmiddels het 2e apparaat. Voorheen de Porche nu de tc911p2. Wat een ellende met deze Siemens. Inmiddels 5x opgestuurd. De klachten,zoals veel stoom, lekken, werden zgn. opgelost doch keren weer terug. Ook brak de kan aan de binnekannt spontaan. Helaas, van omruil of retour was geen sprake. Zonde van de koop.

Watjewotje 04-02-2011
Geschreven voor: Siemens TC911P2GB aluminium

Heb 14 jaar het vorige porsche design type van Siemens gehad en was daar uiteraard erg tevreden over. Dus wat doe als ie kapot gaat.. Dan koop je de nieuwe versie, denk je. Voor een groot deel is dat ook zo maar hoe kan een ontwerper bedenken dat een thermoskan niet afsluit zoals bij het vorige apparaat wel het geval was. Je hebt dus als je niet snel genoeg je koffie opdrinkt een lauw kopje koffie. Wil je de koffie dus wat langer bewaren dan moet je deze nog overgieten in een echte thermoskan. Waardeloos dus en dat voor zo'n luxe koffiezetapparaat.

Ron Z1 15-10-2010
Geschreven voor: Siemens TC911P2GB aluminium

Ondanks de negatieve beoordelingen hebben wij dit apparaat toch aangeschaft.
Deze koffiezetter hebben wij een maand in bezit. Wij vinden het een prima apparaat en kunnen het niet eens zijn wat eerder bevonden is. Het vorige type TC91100 die het na 13 jaar! had begeven vonden wij wel strakker (lees mooier) en compacter, maar wordt niet meer door Siemens geleverd. Het is wel zo dat je door de koude thermoskan de minimale hoeveelheid koffie moet zetten, want anders is de koffie inderdaad iets aan de lauwe kant. Het voordeel van de thermoskan is dat bij het zetten van de juiste hoeveelheid de koffie lang genoeg warm blijft en zelfs nog na drie kwartier uur uitstekend te drinken is. Dit in tegenstelling tot een warmhoudplaatje, die er voor zorgt dat de koffie veel sneller oud wordt. De serveerstand wordt na ca 2,5 minuut geactiveerd en werkt prima. Hierdoor lijkt het wel dat het koffie zetten wat lang duurt. Ik had nog een oude reserve Braun koffiezetter staan die vergelijkbaar in snelheid was. Het uitschenken van de koffie gaat prima en zonder gemors. De thermoskan werkt handig door de drukknop en is een evaluatie van het vorige type. Wat wel opvalt, is dat de thermoskan door het ontbreken van een afdichtingsring in de dichtstand niet afsluit. Bij het schuin houden zal er dus koffie uitstromen. Wat van mij niet hoeft is dat de koffiezetter altijd in de stand-by modus staat. Als je wil kan de met een rode kop aan de achterkant het apparaat uitzetten. De aromastand is een aardige optie, echter als het middenstand gekozen wordt straalt het blauwe licht wat door, wat de leesbaarheid niet ten goede komt.
Kortom een prima degelijk apparaat en naar mijn inziens de beste in zijn soort.

alpjanss 13-07-2010
Geschreven voor: Siemens TC911P2GB aluminium

Het is een prachtig apparaat, en dat is ook de reden van aankoop. Maar intussen heb ik al geheel of gedeeltelijk de derde koffiezetter. Apparaat is storingsgevoelig, de kan lekte behoorlijk, mechanische problemen. Vandaag echter na het inschenken van de koffie, explodeerde bij het omspoelen met water de binnenkan. Een enorme knal!
De service van Siemens is prima, maar ik denk dat ik het wel heb gehad met deze koffiezetter.

Margret23 25-11-2009
Geschreven voor: Siemens TC911P2GB aluminium

Ik heb al twee van deze apparaten versleten. Het eerste apparaat ging binnen 3 jaar stuk. Stomme pech dacht ik en kocht een nieuw, mede omdat ik het design erg mooi vond. Gisteren ging mijn tweede apparaat stuk. Nog geen 3,5 jaar oud. Ik ben helemaal klaar met de koffiezet apparaten van Siemens. Ze zien er leuk uit, maar daar is dan ook veel mee gezegd. Ook sluit ik me aan bij de opmerkingen dat de koffie in de kan niet echt warm blijft.
Al met geen succes dus!

koos 50 04-05-2009
Geschreven voor: Siemens TC911P2GB aluminium

Het eerste apparaat deed het goed de eerste 3 maanden toen begon de ellende eerst duurde het twintig minuten om 6 kopjes koffie door te laten lopen,hij borrelde als een gek,de kan kwam niet in schenkstand,en de koffiefilter daar bleef de helft water in staan.
Na reparatie het zelde probleem.
Toen het apparaat omgeruild voor een hele nieuwe en ook dit is een groot drama.
Nooit meer dit apparaat van siemens.

karina zweden 13-08-2008
Geschreven voor: Siemens TC911P2GB aluminium

Heb deze koffiezetter al 3 jaar in mijn bezit.Het is helaas niet zo,n goede koop geweest,het roostertje bovenop roest heel erg en ook de kalkvlekken op de deksel krijg je niet weg ,ook niet met antiekalk,schoonmaak azijn,ect net zomin als de koffie lekstreep op de kan.Verder is de koffie lauw en hij borrelt heel erg als hij klaar is ,ook na het ontkalken.Hij is helaas te duur om zo maar weg te doen.

Fam Bloemendal 18-02-2007
Geschreven voor: Siemens TC911P2GB aluminium

Wij hebben deze Siemens koffiezetter nu een maand en zijn ontevreden, met name over de thermoskan. Het duurt een kwartier voordat de koffie klaar is, je moet de koffie snel drinken want het 2e kopje is lauw tot koud. Bij Siemens navraag gedaan middels email en kregen te horen dat je de thermoskan eerst met heet water moet omspoelen, maar dat geeft geen gewenst resultaat. Verder mooi design maar koffie welke heet is vinden we belangrijker.

kbendrweer 21-03-2006
Geschreven voor: Siemens TC911P2GB aluminium

een prachtig apparaat, sinds een maand in mijn bezit en de koffie is heerlijk
en blijft ook goed op temperatuur. makkelijk is het afneembare waterreservoir.
ook heel leuk...als de koffie klaar is, draait de kan naar voren toe..ik ben er
zeer tevreden over...